درباره استرالیا, مطالب مفید

استرالیا یا کانادا

ausruralia-vs-canada

کدام برای مهاجرت مناسب تر است؟ استرالیا یا کانادا ؟

استرالیا یا کانادا ؟ اگر شما هم به دنبال راه های مختلف مهاجرت هستید.  نمیدانید که بین کشور های مختلف کدامیک را انتخاب کنید.

امروزه مقاصد مهاجرتی بسیار زیاد هستند. اما از بین آن ها کشور هایی جز بهترین ها محسوب می شوند . استرالیا یا کانادا هر دو کشورهای مهاجر پذیر هستند.

پس از این که شما هم تحقیقات و بررسی های لازم را برای انتخاب محل مهاجرت را انجام دهید. در نهایت به استرالیا یا کانادا به عنوان بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت خواهید رسید.

اگر شما هم میخواهید با قوانین مهاجرتی جدید استرالیا و کانادا آشنا شوید. بهتر است که با یک وکیل حاذق در این زمینه مشورت کنید.

استرالیا یا کانادا

استرالیا یا کانادا

استرالیا یا کانادا کدام یک بهتر است؟

شاید اولین گام برای اینکه بتوانید انتخاب خود را قاطع انجام دهید. این است که شرایط زندگی را در شهرهای مختلف استرالیا و همچنین کانادا مورد بررسی قرار دهید.

در این بخش می خواهیم شما را با مقایسه ای کلی برای مهاجرت به استرالیا یا کانادا آشنا کنیم.

امنیت عمومی و اقتصادی؛ استرالیا یا کانادا ؟

میتوان به طور قاطع گفت که هر دوی این کشورها امنیت بالایی دارند. و همچنین گوناگونی فرهنگ و نژاد نیز در هر دوی آن ها بسیار بالاست.

در بعد اقتصادی اما کانادا تا حد بسیار زیادی به آمریکا وابسته است. همچنین تغییرات اقتصادی ایالات متحده تاثیر بسیار زیادی بر اقتصادی کانادا دارد. در مقابل استرالیا به کشورهایی مانند چین و همچنین کشور های آسیایی وابسته است.

بنابراین می توان گفت که در بحران های اقتصادی استرالیا مقاومت بیشتری خواهد داشت. پس اگر بخواهیم بین استرالیا یا کانادا یکی را انتخاب کنیم، از نظر امنیت عمومی استرالیا بهتر است.

درصد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی؛ استرالیا و کانادا؟

زمانی که شما نرخ 12 ماهه رشد را در سال 2017 به بعد مشاهده کنید خواهید دید که کانادا رشد منفی داشته. و همواره در حال سقوط بوده است.

اما استرالیا کشوری است. که جز اقتصادهای قوی و همچنین با تولید ناخالص بالا به  شمار می اید. به گزارش گاردین، استرالیا در سال 2018 چیزی حدود 1.3 درصد افزایش خواهد یافت.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

درآمد در استرالیا یا کانادا چقدر است؟

حداقل میزان درآمدی که شما در استرالیا دریافت می کنید ساعتی 18.93 دلار استرالیاست که این مقدار در کشور کانادا 12.09 است.

این بدین معناست که شما به ازای هر یک ساعت کاری که در استرالیا انجام می دهید. چیزی حدود 50 درصد بیشتر از کانادا حقوق دریافت می کنید. البته این به شغل و همچنین میزان مهارت شما هم بستگی دارد.

این میزان درآمد، تنها حداقلی است که از طرف مقامات رسمی آن کشور تایید شده است.

بازار کار در استرالیا در مقایسه با کانادا

طبق آمار هایی که توسط پایگاه های استاتیستا ارائه شده است. نرخ بیکاری در کانادا چیزی حدود 6.18 درصد است. که همچنین اینطور پیش بینی می شود که این میزان تا سال 2022 به 6.39 درصد افزایش خواهد یافت.

این نرخ اما در استرالیا هم کانون 5.3 درصد است. که طبق بررسی هایی که در این زمینه انجام گرفته است تا سال 2022 این میزان به زیر 5 درصد خواهد رسید. این امر در واقع نشان دهنده این است که در استرالیا وضعیت اشتغال بسیار بهتر است.

از نظر دستمزد هم همانطور که اشاره کردیم هر دوی آن ها درآمد های مناسبی دارند. اما همواره درآمد در استرالیا نسبت به کانادا بسیار بیشتر است. و شما راحت تر خواهید بود. همچنین بهتر است که برای مهاجرت به استرالیا یا کانادا باید با شرایط تجارت و سرمایه گذاری در این کشور ها هم آشنا باشید.

زمانی که شما به عنوان یک مهاجر به استرالیا یا کانادا وارد می شوید، اگر پیش از اینکه وارد این کشور شده اید شغلی نیافته اید، هم اکنون باید برای خودتان هم شغلی دست و پا کنید.

شما میتوانید به عنوان یک ایرانی در جامعه ایرانی ها دنبال کار باشید. شما میتوانید از طریق دوستان و همچنین آشنایان کار پیدا کنید. در کنار این میتوانید سایت ها و همچنین موسسات کاریابی را نیز فراموش نکنید.

اینکه شما بتوانید یک شغل مناسب پیدا کنید در واقع بسته به مهارت و همچنین محل زندگی شما دارد

. فرقی ندارد، در استرالیا یا کانادا تقاضای نیروی کاری در حوزه خدمات بالاست و برای این کار هم نیازی نیست که دکتر، مهندس و یا پژوهشگر باشید، حتی یک شغل مناسب مانند آرایشگری و قنادی هم میتواند برای شما یک شغل مناسب باشد.

از نظر هزینه های زندگی؛ استرالیا یا کانادا؟

مسکن

شاید مهم ترین نکته ای که شما حین مهاجرت به یک کشور باید به آن دقت کنید. مکانی برای زندگی است. دیگر تفاوتی ندارد که شما سیدنی را انتخاب می کنید یا تورنتو.

در هر حال باید بدانید. که اجاره خانه به هیچ وجه ارزان نیست و بسیاری ترجیح می دهند برای نزدیکی به محل کار خود در مرکز شهر زندگی کنند اما باید بدانید که اجاره بها در این مناطق بسیار بالاست.

اگر میخواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. باید کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید. همچنین اگر مجرد هستید، میتوانید با دوستان و یا هم خانه زندگی کنید. که به این ترتیب هزینه های شما تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند.

حمل‌ونقل

در تورنتو، خطوط مختلف و همچنین حمل و نقل از طریق مترو و همچنین اتوبوس امکان پذیر است.

فرقی نمی کند که شما چه مسیری را طی می کنید و حتی چند بار خط عوض میکنید. قیمت بلیط های تک نفره ثابت خواهد بود. بهتر است که خانه شما نزدیک مترو باشد تا مجبور نباشید در هوای سرد منتظر اتوبوس باشید!

سیدنی اما مترو ندارد. حمل و نقل عمومی در استرالیا شامل اتوبوس و همچنین قطار شهری است. هزینه آن هم بسته به مسافت و تعداد ایستگاه است.

مطابق داده هایی که در این زمینه ارائه شده اند، اگر بخواهید. بین استرالیا یا کاناد یکی را انتخاب کنید باید بدانید که در هزینه حمل و نقل در کانادا کمتر است.

canada

canada

ملزومات زندگی

اگر شما بتوانید اجاره بها را هم، آنقدر که نزدیک به محل کارتان هستید پرداخت کنید باید به فکر ملزومات زندگی باشید.

طبق بررسی هایی که در این زمینه انجام گرفته است، قیمت غذا در این دو کشور تفاوتی ندارد اما قیمت پوشاک در استرالیا چیزی حدود 22 درصد گران تر است.

دقت داشته باشید که در کانادا معمولا به دلیل سردی هوا به پوشاک و همچنین سوخت بیشتری نیاز است.

رفاه و سرگرمی

کانادا همچنین مکان های دیدنی بسیاری دارد اما ممکن است که سرمای هوا شما را از گشت و گذار منصرف کند. احتمالا شما هم با چشیدن این سرما ترجیح می دهید که خانه بمانید.

اما اگر شما هم جز آن دسته کسانی هستید که اهل تفریح زیادید، اگر باز هم بین استرالیا یا کانادا مردد هستید، به طور قطع کانادا برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود.

در واقع، استرالیا به حدی مکان های دیدنی و جذابی دارد. که شما میتوانید در بیشتر ماه های سال اقدام به دیدن سواحل زیبا و همچنین حیات وحش بی نظیر این کشور بروید.

از نظر فرآیند مهاجرتی، استرالیا یا کانادا؟

یکی از عواملی که در انتخاب کشور برای شما حائز اهمیت خواهد بود، ساز و کار و روش مهاجرت است.

اگر شما هم میخواهید اقدام به مهاجرت کنید، فرقی ندارد به استرالیا یا کانادا، یکی از سریع ترین راه ها این است که ویزای سرمایه گذاری دریافت کنید. ممکن است. که حتی متقاضیان مهاجرت اما از سرمایه مورد نیاز برخوردار نباشند و به همین دلیل میتوانند به گزینه مهاجرت کاری بروید.

مهاجرت از طریق ویزای کاری به استرالیا یا کانادا

یکی از بهترین راه هایی که برای مهاجرت مورد استفاده قرار می گیرد، ویزای کار استرالیا و همچنین کانادا است.

اگر شما هم جز متقاضیانی هستید. که سابقه و همچنین مهارت قابل قبول را در زمینه های شغلی گوناگون دارید، میتواند اقدام به دریافت اقامت موقت و یا دائم در این کشور ها کنید. دقت داشته باشید که اکثر ویزاهایی که موقت هستند قابلیت تبدیل به اقامت دائم را نیز دارند.

بهتر است که در ابتدا، برای مهاجرت به استرالیا یا کانادا، امتیاز بندی خود را نیز حساب کنید تا ببینید که آیا شانسی برای مهاجرت دارید یا خیر.

همچنین می توان گفت که بر مبنای یکی از طرح هایی که در کانادا ارائه شده است، شما میتوانید برای اخذ ویزای کار، باید یک سال سابقه کاری داشته باشید که در مشاغل مورد نظر کانادا باشد.

شما همچنین در طرح Skilled Independent  که استرالیا آن را ارائه داده است یک فرد برای اینکه بخواهد در استرالیا کار کند باید ثابت کند که شایستگی لازم را برای انجام کار در مشاغل مورد نظر را نیز دارید. بهتر است که در این زمینه همچنین از یک مشاوره و وکیل مهاجرت نیز کمک بگیرید.

شما برای اینکه بتوانید به کانادا مهاجرت کنید باید حداقل از 100 امتیاز، 67 امتیاز را کسب کنید. این امتیاز برای مهاجرت به استرالیا باید حداقل 65 باشد.

اینکه شما کمینه ی امتیاز را دریافت کنید در نهایت به معنی پذیرش قطعی درخواست شما نخواهد بود.

اگر شما هم میخواهید اقدام به مهاجرت به استرالیا یا کانادا کنید باید ابتدا از طریق اینترنت درخواست خود را ثبت کنید.

برای این کار باید از طریق سایت های اینترنتی فرم پر کنید. برای مهاجرت به کانادا، باید ابتدا درخواست ویزای خود را ثبت کنید و سپس در مرحله بعد نوبت به امتیازدهی می رسد. پروفایلی که شما ایجاد می کنید برای 12 ماه معتبر خواهد بود.

اگر در این مدت، خواسته شما پذیرفته نشود هم باید دوباره درخواست خود را به روز کنید. پس از گذشت دو هفته، دولت کانادا از کسانی که بیشتری امتیاز را دریافت کرده اند می خواهند تا تقاضای خود را برای اقامت دائم تایید کنند.

اما نظامی که برای ارزیابی امتیازات در استرالیا انجام می گیرد با کانادا متفاوت است. امتیازدهی بری مهاجرت به استرالیا دو مرحله ای نخواهد بود و امتیاز شما از همان ابتدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دقت داشته باشید در این بخش فردی که بیشتری امتیاز را کسب میکند تقاضای اقامت استرالیا را دریافت خواهد کرد.

پس دقت داشته باشید که اولویت با کسانی است که درخواست خود را زودتر ثبت کرده اند. برای این کار اما باید مشاغل مورد نیاز را به صورت دائم چک کنید تا بدانید که شغل شما جز این لیست است یا نه.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

اقامت استرالیا یا کانادا کدام راحت تر است؟

اگر شما بین استرالیا یا کانادا تردید دارید، زمانی که نوبت به مهاجرت دائم می شود انتخاب برای شما سخت تر هم خواهد شد.

هر دوی این کشور ها به لحاظ امکاناتی که ارائه می کنند، فرصت های شغلی و جایگاه های جهانی و همچنین ساختار های سازمان یافته نیز در یک سطح ایده آل قرار دارند.

در واقع میتوان گفت که انتخاب بین استرالیا یا کانادا بسته به ترجیحات فردی و همچنین خانوادگی شما متغیر خواهد بود.

چرا مهاجرت به کانادا؟

اینطور گفته می شود که کانادا سرزمینی ایده آل برای مهاجران است. که به آن بهشت مهاجران گفته می شود. این ها القابی هستند که به کانادا داده اند و در واقع نشان دهنده این است که کانادا در بین مهاجرین محبوبیت بسیار زیادی دارد.

در ادامه می خواهیم شما را با مزایای مهاجرت به کانادا آشنا کنیم:

  • اینطور گفته می شود قوانین مهاجرتی کانادا به طور خاص برای مهاجرین و همچنین پناهندگان بسیار آسان است و به همین دلیل است هم از تمامی کشور های دنیا به کانادا مهاجرت می کنند.
  • سازمان هایی که برای ارائه خدمات مهاجرت به ایرانیان وجود دارد نیز در شهرها و همچنین بخش های مختلف خدماتی را به مهاجرین ارائه می دهند که از جمله آن ها میتوان به پیدا کردن شغل، اقامت و همچنین خدمات دولتی و .. اشاره کرد.
  • سیستم های مهاجرتی در کانادا همچنین دارای امتیاز بندی دقیقی است که باعث می شود پروسه گرفتن ویزا بسیار راحت تر شود.
  • هزینه مسکن در کانادا نسبت به سایر کشور ها بسیار کمتر است و همین باعث می شود که مهاجرین مختلف از آسیا و همچنین دیگر کشور ها به کانادا جذب شوند.
  • باید بدانید که در واقع کانادا امکاناتی را به افراد ارائه می دهد که ان را به یک کشور ایده آل برای مهاجرت تبدیل می کند.
    این کشور خدمات درمانی و همچنین تحصیلات را به علاوه استطاعت مالی و همچنین ایمنی به مردم ارائه می دهد که باعث می شود کشوری مناسب برای مهاجرت باشد.
  • چرا مهاجرت به استرالیا؟

    استرالیا اما از جمله کشورهایی است که نه تنها در سراسر جهان به دلیل اقتصاد پیشرفته خود شناخته شده اند بلکه جذابیت هایی جهانی برای مهاجران دارند.

    جامعه استرالیا در واقع یک جامعه چند فرهنگی است که مزایای بسیاری را برای مهاجرین به دنبال دارد، در این بخش با ما و مزایای مهاجرت به استرالیا همراه شوید.

    • استرالیا از لحاظ موقعیت جغرافیایی دسترسی آسانی به نیوزلند دارد در نتیجه باعث می شود که فرصت های شغلی و همچنین مزایای دیگر مهاجرت برای افراد چندین برابر شود.
    • خدماتی نظیر آموزش و همچنین خدمات درمانی در کشور استرالیا معمولا به صورت مجانی انجام می شود که اگر هم اینطور نباشد حداقل قیمت را خواهد داشت که بسیار برای مهاجرین به صرفه خواهد بود.
    • سیستم مهاجرتی در استرالیا براساس امتیاز بندی دقیقی شکل گرفته است و همچنین ویزاهایی مانند ویزای مهارت، ویزای خانواده و همچنین ویزای همسر هم داده می شود که این سیستم را انعطاف پذیرتر کرده است.

    استرالیا یا کانادا؛ بهترین انتخاب برای ایرانیان کدام است؟

    دقت داشته باشید که اگر شما هم به فکر مهاجرت به یک کشور خارجی هستید، بهتر است که قبل از انتخاب قطعی نکات بسیاری را مدنظر داشته باشید.

    در واقع بهترین راه این است که خواسته خود را از مهاجرت مشخص کنید. در واقع ما پارامتر هایی را در این بخش برای شما مورد بررسی قرار دادیم که شما را در انتخاب بهتر بین استرالیا یا کانادا کمک خواهد کرد. اما در آخر باز هم این شما خواهید بود که انتخاب می کنید کدام یک از آنها برای اقامت شما بهتر هستند.

    اگر بخواهیم از نظر فرهنگی و همچنین اجتماعی این دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم باید بدانید که هر دوی این کشور ها چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی دارای مهاجرین بسیاری از اغلب کشورهای جهان هستند.

    با این وجود اما اینطور گفته می شود که همچنان هم کانادا در مقایسه با استرالیا فرهنگی پذیراتر دارد.

    از نظر زیست محیطی هر دوی این کشور ها یک مکان فوق العاده برای زندگی هستند. کانادا به ویژه برای خانواده ها یک محیط امن خواهد بود.

    از سوی دیگر میتوان اینطور گفت که استرالیا دارای یک سبک زندگی خاص و هیجان انگیز است که به ویژه برای افراد با انگیزه و همچنین هدفمند مناسب تر است.

    اگر بخواهیم استرالیا و کانادا را از نظر دسترسی و همچنین ابعاد جغرافیایی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که استرالیا در مجاورت با نیوزلند قرار دارد و از سمت دیگر کانادا در مجاورت آمریکاست.

    هر دوی این کشور ها فرصت های بیشماری را در اختیار مهاجرین قرار خواهند داد.

    در نهایت از نظر سیستم آموزشی و همچنین درمانی هم میتوان گفت که کیفیت بهره مندی از این دو در هردوی کشورها مناسب است و در سطح بالایی ارائه می شود.

    آیا هنوز هم بین استرالیا یا کانادا تردید دارید؟

    اگر شما هنوز هم برای مهاجرت بین استرالیا یا کانادا تردید دارید باید بدانید که هر دوی این کشور ها فرصت های جدیدی را برای شما و خانواده تان فراهم خواهند کرد. بنابراین انتخاب شما کاملا به ویژگی های فردی شما بستگی دارد.

    همچنین بودجه و همچنین موقعیت جغرافیایی هم از جمله عواملی است که باید به آن دقت کنید. اگر در نهایت این مطلب، هنوز هم نسبت به انتخاب خود شک دارید بهتر است که با یک مشاور و وکیل کارآمد در این زمینه مشورت کنید. همچنین مهاجرت به استرالیا از طریق کانادا هم امکان پذیر است اما ریزه کاری های بسیاری دارد که شما باید پیش از اقدام آن ها را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *