درباره استرالیا, راهنمای مهاجرت به استرالیا, سرمایه گذاری در استرالیا, قوانین مهاجرت به استرالیا, مطالب مفید, ویزا و اقامت استرالیا

احتمال افزایش حد نصاب برای سرمایه گذاری توسط دارندگان ویزای تجاری و سرمایه گذاری

احتمال افزایش حدنصاب سرمایه گذاری در استرالیا

ویزاهای کارآفرینی و سرمایه گذاری در استرالیا به پنج نوع تقسیم می شوند. نوع دوم این ویزاها، 188B به نام ویزای سرمایه گذاری شناخته می شود.

تا به امروز مهاجرین با سرمایه گذاری حداقلی (1.5 میلیون دلار استرالیا) مجاز به زندگی و شروع کسب و کار در استرالیا بوده ­اند. اما بررسی هایی از طرف دولت استرالیا در حال انجام است که امکان افزایش این مبلغ سرمایه گذاری را مطرح کرده و مورد بررسی قرار داده است. سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شود.

” با توجه به جذابیت بسیار بالای مهاجرت به استرالیا می بایستی هدف دولت جذب هر چه بیشتر متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا، با ارائه بسته های تشویقی مناسب تر و بهتر باشد. به نحوی که از بهره برداری حداکثری از این طرح، اطمینان حاصل نمائیم. اولویت اصلی دولت، تشویق سرمایه گذاری بیشتر در مناطق کم جمعیت خواهد بود.”

قانون فعلی چیست؟

افراد برای دریافت اقامت دائم استرالیا می‌بایست در یک کسب و کار و یا بخش‌های مشخص شده توسط دولت استرالیا سرمایه گذاری کنند.

در همین راستا، دولت آقای “موریسون” نه تنها به دنبال افزایش سرمایه گذاری در استرالیا تحت ویزاهای تجاری است، بلکه به دنبال ایجاد تغیرات اساسی و نوآورانه در محل و موقعیت این سرمایه گذاری ها نیز می‌­باشد.

در حال حاضر، سرمایه گذاران موظف به پرداخت مبلغ حداقلی 1.5 میلیون دلار استرالیا، جهت سرمایه گذاری چهار ساله در کشور و به صورت پیش پرداخت می‌­باشند. اشخاصی که به عنوان “سرمایه گذار عمده (Significant Investor) شناخته می‌­شوند موظف به سرمایه گذاری مبلغی بالغ بر 5 میلیون دلار استرالیا می­باشند. از شروع این فرآیند (سال 2012) تا کنون، بیش از 13 میلیون دلار (احتمالا از طریق ویزاهای 188B) در استرالیا سرمایه گذاری صورت پذیرفته است.

پیشنهاد تغییرات

روز پنجشنبه، وزیر جمعیت استرالیا آقای “آلن تادج” در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: با توجه به جذابیت بسیار بالای مهاجرت به استرالیا، می‌بایست اتباع خارجی که با هدف اشتغال زایی و سرمایه گذاری قصد آمدن به استرالیا دارند را، تشویق نمود. به بیانی دیگر: ” با توجه به جذابیت بسیار بالای مهاجرت به استرالیا می بایستی هدف دولت جذب هر چه بیشتر متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا، با ارائه بسته های تشویقی مناسب تر و بهتر باشد. به نحوی که از بهره برداری حداکثری از این طرح، اطمینان حاصل نمائیم. اولویت اصلی دولت، تشویق سرمایه گذاری بیشتر در مناطق کم جمعیت خواهد بود.”

همچنین در فرآیندی دیگر، دولت به دنبال “ساده سازی” برنامه­ مهاجرتی سرمایه گذاری است که در حال حاضر شامل 3 و 9 نوع زیر شاخه از ویزاهای متنوع می باشد.

در همین راستا، عموم مردم و افراد ذینفع می توانند تا تاریخ 14 فوریه 2020 نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این طرح به دولت استرالیا ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *