سرمایه گذاری در استرالیا, مطالب مفید

شرایط سرمایه گذاری خارجی در استرالیا چگونه است؟

سرمایه گذاری خارجی در استرالیا

شرایط سرمایه گذاری خارجی در استرالیا چگونه است؟

امروزه مهاجرت به استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقاصد جهان، برای تمامی افراد به ویژه ایرانیان مورد علاقه است. استرالیا جز کشورهایی است که یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه گذاران ایرانی به شمار می آید. اینکه این کشور ثبات اقتصادی بالایی دارد و همچنین توانسته است امکانات رفاهی را برای مهاجرین تا حد بسیار زیادی فراهم کند باعث شده است تا توجه سرمایه گذاران از سراسر جهان به این کشور معطوف شود. اما شما از سرمایه گذاری خارجی در استرالیا چه میدانید؟ آیا با روش های سرمایه گذاری در این کشور آشنا هستید و یا نمی دانید که آنسوی مرزها برای سرمایه گذاری چه شرایطی مورد نیاز است؟ در این بخش با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در استرالیا

اینطور گفته می شود که بسیاری از تاجرین و همچنین سرمایه دارانی که علاقه مند به سرمایه گذاری خارجی در استرالیا هستند امروزه از کسب و کار خود در این کشور بسیار راضی اند. با توجه به اینکه استرالیا جز کشورهایی است که به مهاجرین خود بسیار بها می دهد، می توان گفت که طبیعی است که اولین گزینه هر فردی برای سرمایه گذاری خارجی در استرالیا باشد. این کشور همه ساله تعداد بسیار زیادی مهاجر سرمایه گذاری می پذیرد.

ثبت شرکت در استرالیا توسط اسمارت مایگریشن

ثبت شرکت در استرالیا توسط اسمارت مایگریشن

چرا استرالیا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

زمانی که صحبت از سرمایه گذاری خارجی در استرالیا به میان می آید باید گفت که این افراد در واقع به دلیل اقتصاد پویا و همچنین دولت قدرتمند این کشور است که آن را به عنوان مقصدی برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این کشور در طول 28 سال اخیر هیچ رکود اقتصادی ای نداشته و اینگونه تخمین زده شده است که تا سال 2020 آمار بیکاری در استرالیا به زیر 3 درصد خواهد رسید.

اگر شما هم به عنوان یک متقاضی، قصد سرمایه گذاری خارجی در این کشور را دارید بهتر است که با برخی از ویژگی های استرالیا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر آشنا شوید.

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا رتبه سیزدهم را در اقتصاد های جهانی به خود اختصاص داده است. این کشور این رتبه را از سه آژانس معتبر در زمینه رتبه بندی کسب کرده است. اینطور پیش بینی می شود که تا 5 سال آینده، استرالیا بتواند به عنوان یکی از کشورهایی که تولیدات ناخالص بسیاری دارد در صدر اقتصاد های جهان حکمرانی کند. یکی از ویژگی های بارز این کشور که سرمایه گذاری خارجی را در استرالیا افزایش می دهد همین تولیدات ناخالص است. از جمله ویژگی های دیگر این کشور میتوان به ثبات سیاسی و همچنین شفافیت شاخص های دولتی اشاره کرد. یکی از ویژگی های مثبت استرالیا که سرمایه گذاری خارجی در استرالیا را به یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری ها تبدیل می کند موقعیت این کشور است که برای حمل و نقل و ترانسفر بسیار مفید است.  سیدنی یکی از بزرگترین شهرهای تجاری دنیا، در استرالیا واقع است.

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری خارجی در استرالیا اما راه های مختلفی وجود دارد. شما میتوانید این راه ها را بسته به موقعیت و همچنین شرایط و میزان سرمایه خود مورد بررسی قرار دهید و بهترین راه را انتخاب کنید.

ثبت شرکت در استرالیا توسط اسمارت مایگریشن

ویزای ساب کلاس ۱۸۸ (اقامت موقت)

یکی از انواع سرمایه گذاری خارجی در استرالیا استفاده از ویزای ساب کلاس 188 است. شما قادر خواهید بود که با اخذ این ویزا به مدت 4 سال و سه ماه در استرالیا فعالیت داشته باشید. البته با اینکه نام این ویزا، ویزای موقت است، شما نباید هیچ گونه نگرانی ای در زمینه تمدید داشته باشید چرا که بعد از گذشت 4 سال میتوانید ویزای خود را به اقامت دائم استرالیا تبدیل کنید. برای اخذ این ویزا، رعایت شروط خاصی نیاز است که از جمله آنها میتوان به داشتن یک حداقل سرمایه برای ایجاد کسب و کار اشاره کرد. همچنین شما باید تجربه مدیریتی و مالکیت را نیز در این زمینه داشته باشید. علاوه بر این، تقریبا تمامی شرایط اخذ این ویزا همان شرایط عمومی است که باید آن ها را دارا باشید(شرط سنی، عدم سو پیشینه، تاییدیه های سلامت روان و جسم و همچنین نمره آزمون زبان…)

مهاجرت به استرالیا از طریق کسب و کار

سرمایه گذاری خارجی در استرالیا از این طریق اما مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما میتوانید اقامت 4 ساله خودتان را به همراه خانواده کسب کنید.
  • شما اجازه کار و تحصیل را در این کشور خواهید داشت.
  • شما میتوانید از خدمات درمانی استرالیا استفاده کنید.
  • میتوانید برای شهروندی اقدام کنید.
  • میتوانید بر بستگان واجد شرایط خود اسپانسر شوید.
  • به مدت 5 سال اجازه رفت و آمد به این کشور را خواهید داشت.

البته اخذ این نوع ویزا و انواع دیگر ویزای سرمایه گذاری شامل مزایای بسیاری می شود که پیشنهاد ما به شما این است برای اطلاع دقیق تر به مقاله سرمایه گذاری در استرالیا مراجعه کنید. این ویزا به چهار دسته تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر است:

1.   ویزای کارآفرینی

اگر شما هم تجربه ایجاد یک کسب و کار موفق را در ایران داشته اید میتوانید از طریق این نوع ویزا برای اخذ اقامت استرالیا استفاده کنید. به عنوان سرمایه گذاری خارجی در استرالیا این روش یکی از بهترین و مناسب ترین روش های مهاجرتی به شمار می آید. شما پس از درخواست برای اخذ ویزای استرالیا باید از یکی از ایالت ها اسپانسرشیپ بگیرید و سپس میتوانید با این ویزا به کشور استرالیا وارد شوید. اگر شما سرمایه ای بالغ بر 200 هزار دلار استرالیا داشته باشید میتوانید در هر قسمتی که میخواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و در ادامه نیز میتوانید برای خودتان و اعضای خانواده تان اقامت دائم اخذ کنید. کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرت می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی داشته باشد چرا که ممکن است شما از یک سری قوانین مهاجرتی برای سرمایه گذاری خارجی در استرالیا آگاه نباشید.

ثبت شرکت در استرالیا توسط اسمارت مایگریشن

ویزای سرمایه‌گذاری معمولی

اگر شما هم سرمایه ای بالغ بر یک و نیم میلیون دلار دارید و میخواهید به عنوان یک سرمایه گذاری خارجی در استرالیا کسب و کار خود را آغاز کنید میتوانید برای اخذ ویزای سرمایه گذاری معمولا اقدام کنید. دقت داشته باشید که در این روش نیز درخواست شما باید توسط دولت استرالیا تایید شود.

3.   ویزای سرمایه‌گذاری ویژه

در سرمایه گذاری ویژه، حداقل دارایی شما باید 5 میلیون دلار باشد. در این حال هم شما میتوانید به عنوان یک سرمایه گذار برای اخذ ویزای سرمایه گذاری خارجی در استرالیا اقدام کنید. در این نوع ویزا شرایط سنی و همچنین نمره آزمون زبان اهمیت چندانی ندارد.

4.   ویزای سرمایه‌گذاری عمده

این نوع ویزا نیز مختص کسانی است که میخواهند 15 میلیون دلار و یا بیشتر در استرالیا سرمایه گذاری کنند.

ویزای ساب‌کلاس ۸۸۸ (اقامت دائم)

اگر شما هم میخواهید پس از گذشت چهار سال ویزای 188 و یا زیرمجموعه 444 را به ویزای دائم تبدیل کنید باید حداقل بتوانید مدارک خود را دال بر ایجاد کسب و کار در استرالیا برای 24 ماه به اداره مهاجرت تحویل دهید. در نهایت قادر خواهید بود که ویزای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری خارجی در استرالیا را دریافت کنید. دقت داشته باشید که کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرت می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی داشته باشد چرا که وکیل مهاجرت با تمامی قوانین آشنا خواهد بود و بهترین تصمیم را به شما نشان خواهد داد. با مهاجرت هوشمند، هوشمند مهاجرت کنید.

احسان جهان اندیش وکیل مهاجرت به استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *