سرمایه گذاری در استرالیا, مطالب مفید

قوانین افتتاح رستوران برای کارآفرینی در استرالیا

قوانین افتتاح رستوران برای کارآفرینی در استرالیا

قوانین افتتاح رستوران برای کارآفرینی در استرالیا

شاید شما که قصد کارآفرینی در استرالیا را دارید به راه اندازی رستوران فکر کرده باشید، رستوران در زمره مشاغل پرطرفدار در دنیا است، که نسبتا درآمد خوبی هم دارد.

در استرالیا رستوران های متعددی وجود دارد و اما همچنان تقاضا برای راه اندازی رستوران در سطح بالایی قرار دارد چرا که مردم در زندگی مدرن امروزی بیشتر ترجیح می دهند در رستوران غذا میل کنند تا اینکه در آشپزخانه غذا درست کنند.

پس برای کارآفرینی در استرالیا راه اندازی رستوران می تواند پیشنهاد قابل تاملی باشد. (برای توضیحات بیشتر صفحه سرمایه گذاری در استرالیا را مطالعه فرمایید)

شرایط افتتاح رستوران در استرالیا

کارآفرینی در استرالیا هم مانند همه جای دنیا شرایط و قوانین خاص خود را دارد بخصوص اگر افتتاح رستوران باشد.

این شغل با صنعت غذا و در حقیقت سلامت مردم در ارتباط است. شما باید برای این نوع کارآفرینی در استرالیا، مجوزهای لازم را اخذ کنید.

  • اخذ مجوزاداره یک کسب و کار صنایع مواد غذایی

باید از شورای محلی که مکان رستوران در آن قرار دارد مجوز کسب و کار صنایع غذایی بگیرید. ممکن است ملکی که شما انتخاب کرده اید دارای مجوز صنایع غذایی باشد پس قبل از درخواست از شورای محلی استعلام بگیرید.

مراحل و هزینه دریافت مجوز برای رستوران های مختلف و در ایالت ها و شهرهای مختلف متفاوت است. البته نگران نباشید این پروسه اصلا شباهتی به مراحل اخذ مجوز در ایران ندارد.

  • اخذ مجوزسرو الکل به مشتریان

باید از اداره Liquor and Gaming Regulation مجوز سرو الکل برای مشتریان را حتما اخذ کنید.

  • اخذ مجوز تهیه گوشت برای فروش به مشتریان

اگر بخواهید برای مشتریان گوشت مورد نیازشان را تهیه کنید حتما باید اعتبارنامه دریافت کنید.

  • اخذ مجوزامنیت غذایی

شما باید در رستوران طبق لایحه امنیت غذایی استرالیا و لایحه تولید غذای امن، استانداردهای لازم برای سلامت و امنیت غذایی را رعایت کنید. بنابراین شیوه پخت غذا و نگهداری آن در رستوران شما باید مورد تائید قرار بگیرد.

رستوران

رستوران

هزینه راه اندازی رستوران

اگر شما برای اخذ ویزای مهاجرت به استرالیا ، تصمیم به کارآفرینی در استرالیا دارید یا در این کشور زندگی می کنید و شرایط مالی تان مهیا شده و علاقه مند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید.

حتما این را می دانید که کارآفرینی در استرالیا، هزینه های نسبتا زیادی را دربردارد، افتتاح رستوران هم از این قاعده مستثنا نیست.

هزینه های اولیه راه اندازی یک رستوران

  • خرید یا اجاره یک ملک تجاری
  • تهیه لوازم و تجهیزات لازم
  • بازاریابی و تبلیغات
  • خرید مواد غذایی و نوشیدنی
  • مخارج جانبی

در مجموع این هزینه های اولیه برای شما درصورتی که بخواهید یک رستوران مجهز راه اندازی کنید با توجه به اندازه رستوران و شهر و ایالتی که رستوران در آن جا قرار است افتتاح شود حداقل 650 هزار دلار استرالیا خرج دارد.

این تازه هزینه های اولیه کارآفرینی در استرالیا است، باید نیرو استخدام کنید و دستمزد و پاداش بدهید و هزینه اداره رستوران هم که جای خود دارد.

اما خبر خوب این است اگر شما تجربه کافی و دانش لازم برای اداره رستوران را داشته باشید، درآمد شما به اندازه ای هست که از کارآفرینی در استرالیا سود کنید و پشیمان نشوید.

شاید شما به مطالعه ی این صفحه علاقه داشته باشید:

انواع ویزای استرالیا            اقامت استرالیا           وکیل مهاجرت به استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *